Известие

Collapse
No announcement yet.

Автоматична скоростна кутия на 159 2.4

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
    Няма нужда да се сменя цялото. Частичната смяна е 3.8 литра. Ако колата е на равно или на подемник се точат точно толкова ако нивото е било на макс.

    Ако източеното масло е много черно, може да се смени на два пъти докато се поизбистри. Иначе с машината отива на над 15 литра което си е цифра.
    Щом е така,да речем,че искам сам да го сменя.Това което разбрах от Ютубата е >
    -отвивам отгоре на кутията пробката.
    -отвивам отдолу тапата,изтича определено количество.
    -отвивам другия елемент(дългия),изтича остатъка.
    -наливам новото масло.

    Следват малко въпроси>
    -има ли пробка(щека май няма) за проверка на нивото и къде е тя?
    -след смяната на маслото има ли нещо задължително ,като процедура преди да се запали двигателя?...или въобще преди да се потегли?

    Не ги знам тука въобще какво правят и не съм сигурен,че ще мога да присъствам на смяната на маслото,затова ако наистина няма нужда да се сменя всичкото масло и да се подменя филтъра,бих искал сам да си свърша процедурата.И без това ми е интересно,а и обичам да си правя нещата сам(ако са от моята компетенция де,а щом няма жици,платки и транзистори,значи е ОК).

    Ще съм благодарен на малко разяснения,ако не е тук мястото,може и на ЛС.

    Мерси.
    156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
    147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
    159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

    Comment


    • #32
      И аз съм на тази вълна, тъй като сега гледам протокола от обслужването в който са изписани 6 литра масло ATF Life по 13лв. литъра, но не знам какво точно е маслото и как е сменено.Нещо много евтино ми се вижда това масло?
      Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.

      Comment


      • #33
        Да не навлизам в подробности, ама това масло е хем по-евтино, хем по-подходящо за нашите кутии.
        A20DTH ЖТД ама не баш
        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

        Comment


        • #34
          Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
          Да не навлизам в подробности, ама това масло е хем по-евтино, хем по-подходящо за нашите кутии.
          И за твоята, ни ми съ прави
          Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
          ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

          Comment


          • #35
            Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
            Да не навлизам в подробности, ама това масло е хем по-евтино, хем по-подходящо за нашите кутии.
            За по-евтино като гледам е така. Но защо пък да е по-подходящо? И двете имат одобрението за AW-1.

            ---------- Post added at 14:40 ---------- Previous post was at 14:38 ----------

            Първоначално публикувано от undy Покажи съобщение
            Щом е така,да речем,че искам сам да го сменя.Това което разбрах от Ютубата е >
            -отвивам отгоре на кутията пробката.
            -отвивам отдолу тапата,изтича определено количество.
            -отвивам другия елемент(дългия),изтича остатъка.
            -наливам новото масло.

            Следват малко въпроси>
            -има ли пробка(щека май няма) за проверка на нивото и къде е тя?
            -след смяната на маслото има ли нещо задължително ,като процедура преди да се запали двигателя?...или въобще преди да се потегли?

            Не ги знам тука въобще какво правят и не съм сигурен,че ще мога да присъствам на смяната на маслото,затова ако наистина няма нужда да се сменя всичкото масло и да се подменя филтъра,бих искал сам да си свърша процедурата.И без това ми е интересно,а и обичам да си правя нещата сам(ако са от моята компетенция де,а щом няма жици,платки и транзистори,значи е ОК).

            Ще съм благодарен на малко разяснения,ако не е тук мястото,може и на ЛС.

            Мерси.
            Точиш си го по посочения начин. Наливаш 3.8 литра. Влизаш, палиш и местиш от Д на R като задържаш по 2, 3 секунди докато маслото качи 50 - 60 градуса, оставяш на N, вдигаш колата или влизаш под нея и развиваш малкото болтче. Ако протече значи всико е точно. Ако не, значи има нужда от още масло.
            Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

            Comment


            • #36
              Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
              За по-евтино като гледам е така. Но защо пък да е по-подходящо? И двете имат одобрението за AW-1.

              ---------- Post added at 14:40 ---------- Previous post was at 14:38 ----------



              Точиш си го по посочения начин. Наливаш 3.8 литра. Влизаш, палиш и местиш от Д на R като задържаш по 2, 3 секунди докато маслото качи 50 - 60 градуса, оставяш на N, вдигаш колата или влизаш под нея и развиваш малкото болтче. Ако протече значи всико е точно. Ако не, значи има нужда от още масло.
              Мерси много.
              Дефакто,нивото се проверява на работещ двигател,нали правилно съм разбрал? Понеже искам да го проверя и в момента колко е.
              156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
              147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
              159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

              Comment


              • #37
                Първоначално публикувано от undy Покажи съобщение
                Мерси много.
                Дефакто,нивото се проверява на работещ двигател,нали правилно съм разбрал? Понеже искам да го проверя и в момента колко е.
                Да. И на загряло масло в кутията.
                Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                Comment


                • #38
                  Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                  Да. И на загряло масло в кутията.
                  Ясно,много ти благодаря
                  156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                  147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                  159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                  Comment


                  • #39
                    Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                    За по-евтино като гледам е така. Но защо пък да е по-подходящо? И двете имат одобрението за AW-1.[COLOR="Silver"]
                    ...
                    Надявам се да не влезнем в спорове, но ще споделя накратко.
                    Спецификация AW-1 указва, че вискозитета на маслото при 100 градуса трябва да е по-ниско от 6.
                    Същото масло по Dexron VI определя максимален вискозитет от 6.4. Демек с компромис е допустимо да сложиш масло, което отговаря на D-VI спецификации. Но това е компромис, защото АВ-1 спецификацията има още изискване за намалено съдържание на мед. За това ако искаш да спазиш всичко, то търсиш и наливаш масло, което е само за тези кутии. Не, че да кажем стандартен D-VI не става, че и дори D-III, ама нали...
                    Маслото, което си показал указва, че отговаря на дадени стандарти, които техническата спецификация на маслото ги отхвърлят категорично. Все едно да имаш масло, което на етикета да пише, че е 10в-40 едновременно с 0в-40.
                    Маслото, което си показал отговаря типично на масло, покриващо Dextron III, които спецификации се покриват и от J3309. А маслото за нашите кутии трябва да отговаря на J3324 или AW-1.
                    Масло със спецификация J3309 не се използва при изискване на J3324.

                    Първоначално публикувано от Yavor Покажи съобщение
                    И за твоята, ни ми съ прави
                    Ти пък. Вземи прочети думата, която съм използвал бе. Виж, че тя включва и мен в кюпа.

                    п.п. При смяната най-образно казано в момента в който кутията стигне 60 градуса, отвиваш проверяващата пробка и изтича малко количество масло (трябва да си сигурен, че изтича масло, а не само няколко капки от самия "шнорхел" - да кажем да изтече поне едно 100мл+). След това затваряш пробката и доливаш още 400мл масло. И това е правилното ниво (не отваряш повече контролната пробка).
                    Ако искаш да смениш повече количество масло, то може след източването му от кутията, то да махнеш и маркуча, който излиза от кутията и отива до охладителя. Слагаш прозрачен маркуч и палиш колата. Чакаш да започне в маркуча да се появяват мехурчета с въздух. Гасиш колата веднага след появата на мехурите и тогава започваш да пълниш с ново масло.
                    Събирай цялото масло в един съд, за да знаеш колко си източил и да налееш приблизително същото количество масло в последствие.
                    И накрая ако маслото е доста черно и/или мирише на изгоряло, то след смяната е добре да пуснеш една адаптация на кутията.
                    Last edited by BO; d.m.y г., 16:55.
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Comment


                    • #40
                      Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                      Надявам се да не влезнем в спорове, но ще споделя накратко.
                      Спецификация AW-1 указва, че вискозитета на маслото при 100 градуса трябва да е по-ниско от 6.
                      Същото масло по Dexron VI определя максимален вискозитет от 6.4. Демек с компромис е допустимо да сложиш масло, което отговаря на D-VI спецификации. Но това е компромис, защото АВ-1 спецификацията има още изискване за намалено съдържание на мед. За това ако искаш да спазиш всичко, то търсиш и наливаш масло, което е само за тези кутии. Не, че да кажем стандартен D-VI не става, че и дори D-III, ама нали...
                      Маслото, което си показал указва, че отговаря на дадени стандарти, които техническата спецификация на маслото ги отхвърлят категорично. Все едно да имаш масло, което на етикета да пише, че е 10в-40 едновременно с 0в-40.
                      Маслото, което си показал отговаря типично на масло, покриващо Dextron III, които спецификации се покриват и от J3309. А маслото за нашите кутии трябва да отговаря на J3324 или AW-1.
                      Масло със спецификация J3309 не се използва при изискване на J3324.


                      Ти пък. Вземи прочети думата, която съм използвал бе. Виж, че тя включва и мен в кюпа.

                      п.п. При смяната най-образно казано в момента в който кутията стигне 60 градуса, отвиваш проверяващата пробка и изтича малко количество масло (трябва да си сигурен, че изтича масло, а не само няколко капки от самия "шнорхел" - да кажем да изтече поне едно 100мл+). След това затваряш пробката и доливаш още 400мл масло. И това е правилното ниво (не отваряш повече контролната пробка).
                      Ако искаш да смениш повече количество масло, то може след източването му от кутията, то да махнеш и маркуча, който излиза от кутията и отива до охладителя. Слагаш прозрачен маркуч и палиш колата. Чакаш да започне в маркуча да се появяват мехурчета с въздух. Гасиш колата веднага след появата на мехурите и тогава започваш да пълниш с ново масло.
                      Събирай цялото масло в един съд, за да знаеш колко си източил и да налееш приблизително същото количество масло в последствие.
                      И накрая ако маслото е доста черно и/или мирише на изгоряло, то след смяната е добре да пуснеш една адаптация на кутията.
                      Ясно,значи ако в момента нивото ми е в норма,след отвиване на пробката би трябвало да изтече 400мл.

                      Предполагам температурата на маслото е достатъчна,когато мотора е загрял хубаво на 90градуса.......така,а адаптацията как става?...обикновен гражданин,като мене,може ли да си я направи

                      Знам,че много питам и разпитвам,ма пусто желание да науча повече и повече....за кутията и въобще за 59ти номер като цяло....
                      Last edited by undy; d.m.y г., 10:20.
                      156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                      147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                      159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                      Comment


                      • #41
                        Първоначално публикувано от undy Покажи съобщение
                        ...
                        Предполагам температурата на маслото е достатъчна,когато мотора е загрял хубаво на 90градуса.......така,а адаптацията как става?...обикновен гражданин,като мене,може ли да си я направи
                        ...
                        Не предполагай. Температурата задължително се следи като закачиш колата на диагностика към кутията. И след това отново с диагностиката правиш и ресет на адаптацията ѝ. Адаптацията е добре да се направи ако маслото е било "износено". Ако източиш относително бистро масло, то може и без адаптация.
                        Защото след ресет на адаптация е добре да направиш адаптационния цикъл на кутията. Това представлява 10 пъти плавно ускорение от 1-ва до 6-та предавка и след това спиране до покой, отново плавно. Както виждаш това си е времеемко и ако нямаш нагласата да си направиш адаптацията веднага, то може и да я пропуснеш.
                        Last edited by BO; d.m.y г., 10:50.
                        A20DTH ЖТД ама не баш
                        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                        Comment


                        • #42
                          Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                          Не предполагай. Температурата задължително се следи като закачиш колата на диагностика към кутията. И след това отново с диагностиката правиш и ресет на адаптацията ѝ. Адаптацията е добре да се направи ако маслото е било "износено". Ако източиш относително бистро масло, то може и без адаптация.
                          Защото след ресет на адаптация е добре да направиш адаптационния цикъл на кутията. Това представлява 10 пъти плавно ускорение от 1-ва до 6-та предавка и след това спиране до покой, отново плавно. Както виждаш това си е времеемко и ако нямаш нагласата да си направиш адаптацията веднага, то може и да я пропуснеш.
                          Чудесно обяснено,голямо благодаря,колега.

                          ПС..първото ми предположение беше,че с МЕС стават нещата,но после се размислих,че за да е загряла кутията,то и мотора вече ще е с работна температура ...няма значение ...важното е,че разбрах всичко...
                          Last edited by undy; d.m.y г., 11:12.
                          156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                          147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                          159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                          Comment


                          • #43
                            Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                            Надявам се да не влезнем в спорове, но ще споделя накратко.
                            Спецификация AW-1 указва, че вискозитета на маслото при 100 градуса трябва да е по-ниско от 6.
                            Същото масло по Dexron VI определя максимален вискозитет от 6.4. Демек с компромис е допустимо да сложиш масло, което отговаря на D-VI спецификации. Но това е компромис, защото АВ-1 спецификацията има още изискване за намалено съдържание на мед. За това ако искаш да спазиш всичко, то търсиш и наливаш масло, което е само за тези кутии. Не, че да кажем стандартен D-VI не става, че и дори D-III, ама нали...
                            Маслото, което си показал указва, че отговаря на дадени стандарти, които техническата спецификация на маслото ги отхвърлят категорично. Все едно да имаш масло, което на етикета да пише, че е 10в-40 едновременно с 0в-40.
                            Маслото, което си показал отговаря типично на масло, покриващо Dextron III, които спецификации се покриват и от J3309. А маслото за нашите кутии трябва да отговаря на J3324 или AW-1.
                            Масло със спецификация J3309 не се използва при изискване на J3324.


                            Ти пък. Вземи прочети думата, която съм използвал бе. Виж, че тя включва и мен в кюпа.

                            п.п. При смяната най-образно казано в момента в който кутията стигне 60 градуса, отвиваш проверяващата пробка и изтича малко количество масло (трябва да си сигурен, че изтича масло, а не само няколко капки от самия "шнорхел" - да кажем да изтече поне едно 100мл+). След това затваряш пробката и доливаш още 400мл масло. И това е правилното ниво (не отваряш повече контролната пробка).
                            Ако искаш да смениш повече количество масло, то може след източването му от кутията, то да махнеш и маркуча, който излиза от кутията и отива до охладителя. Слагаш прозрачен маркуч и палиш колата. Чакаш да започне в маркуча да се появяват мехурчета с въздух. Гасиш колата веднага след появата на мехурите и тогава започваш да пълниш с ново масло.
                            Събирай цялото масло в един съд, за да знаеш колко си източил и да налееш приблизително същото количество масло в последствие.
                            И накрая ако маслото е доста черно и/или мирише на изгоряло, то след смяната е добре да пуснеш една адаптация на кутията.
                            Къде се изисква J3324? За тази кутия се изисква J3309 до колкото виждам.
                            Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                            Comment


                            • #44
                              Аз това намирам,като ориентир.....

                              http://www.swdrheinol.com/data/%23do..._/O8Lm1TyG.pdf


                              https://www.liqui-moly.eu/liquimoly/...cument&land=DE
                              156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                              147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                              159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                              Comment


                              • #45
                                Аз питам къде се изисква! А не къде пише кое масло какво одобрение има
                                Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                                Comment

                                Working...
                                X